05/08/13

KASIH SAYANG ALLAH PADA WANITA

"Syurga Dibawah Telapak Kaki Ibu"
Itulah kata-kata yang paling mudah digunakan untuk menggambarkan 'layanan' istimewa terhadap wanita dalam Islam. Allah SWT sebenarnya sangat kasih dan memuliakan kaum wanita. Segala suruhan dan larangan yang Dia kenakan ke atas kaum wanita tidak lain dan tidak bukan ialah untuk memastikan keselamatan dirinya dan masyarakat dan sekali-kali bukan untuk menyusahkan mereka.

Namun, ramai wanita yang tidak memahami hal ini. Dan ironinya mereka bersengkokol menuduh serta memfitnah, dan lebih memilih aturan selain Allah SWT. Atas nama kebebasan, atas nama hak asasi, atas nama kesetaraan, dan sumpah serapah dibalik kata 'atas nama'

Astagfirullah....

Kaum wanita sepatutnya merasa sangat malu kepada Allah SWT, diamana Allah SWT memberi penghargaan yang begitu tinggi kepada mereka. Anugerah rahim kepada wanita sebenarnya sudah cukup untuk membuktikan akan mulianya wanita di sisi-Nya.
Sudah tentulah Allah SWT tidak akan memberikan nama yang semulia ini kepada sesuatu yang hina di sisi- Nya.

Allah SWT tidak berikan nama yang semulia ini kepada bahagian tubuh lelaki tetapi Dia memberikannya kepada bahagian tubuh wanita. Rahim inilah yang merupakan penghubung kepada makhluk. Di dalam rahimlah, wanita menjaga ciptaanTuhan dan memberi makan kepada apa yang Tuhan ciptakan.

Dan bayangkan!!!. Seorang wanita yang baru melahirkan anak. Sudahlah digugurkan dosa-dosanya seperti seorang bayi yang baru lahir, diberikan pula pahala solat percuma sepanjang dia dalam keadaan nifas. Dan kalau dia sabar menyusu, memelihara dan melayan karena anaknya pula, makin banyaknya kemuliaan yang Allah SWT sediakan untuknya.

Aduh! Maha Pemurahnya Allah SWT kepada wanita. Maha Baiknya Dia kepada golongan yang sering dianggap lemah dan terpinggir ini! Kalaulah wanita-wanita pejuang hak asasi itu tahu begini sekali ganjaran- ganjaran yang Dia berikan kepada seorang wanita mukminah, pastilah mereka akan meninggalkan perjuangan mereka. Tidak ada apa-apa lagi hak yang perlu diperjuangkan oleh seorang wanita mukminah. Yang Allah SWT tawarkan itu pun sudah terlampau banyaknya.

=Maha Suci Allah=

Tidak ada komentar:

Posting Komentar